Ubezpieczenie samochodu nie jest tanie i wiele wskazuje na to, że tańsze już nie będzie. Ratunkiem pozostają doraźne zniżki, które od czasu serwują swoim klientom firmy ubezpieczeniowe. Sprawdzamy, gdzie ich szukać i ile można na nich oszczędzić.
Publikowana niedawno na łamach Bankier.pl zapowiedź końca taniego OC wywołała złośliwe pytania o to, czy w Polsce OC w ogóle kiedykolwiek było tanie. Abstrahując od konkretnych kwot, polisa komunikacyjna jest znaczącym, a przede wszystkim nieuniknionym wydatkiem, jaki muszą ponosić posiadacze czterech kółek.
Temat powraca do kierowców co rok i co rok warto szukać okazji do zapłacenia za ubezpieczenie mniej. Powodów do zniżek nie brakuje. Warto wiedzieć, jak i gdzie ich szukać. Bankier.pl sprawdził, jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z obniżki cen.
Czujność popłaca – ta złota reguła poszukiwaczy okazji sprawdza się też przy ubezpieczeniach. Co pewien czas wybrane firmy ubezpieczeniowe organizują okresowe promocje cenowe, obniżając stawki za polisy wybranych modeli pojazdów albo konkretnych grup klientów.
Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl
Promocje trwają tydzień, miesiąc, bywa, że dłużej i pozwalają oszczędzić zwykle kilkadziesiąt złotych, a czasami – gdy zniżka ma charakter procentowy, a nie kwotowy – nawet więcej.
Nie ma dziś finansów bez internetu, dlatego strona www jest nieodłącznym atrybutem każdej szanującej się firmy ubezpieczeniowej. Oprócz informacji o produktach, dostarcza zazwyczaj narzędzi umożliwiających zamówienie polisy bez wychodzenia z domu. Aby zachęcić klientów do zakupu online, ubezpieczyciele wynagradzają za skorzystanie z tego kanału dystrybucji. To sposób na uzyskanie nawet 20-proc. zniżki.
Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl
Zamówienie polisy przez stronę ubezpieczyciela to niejedyny sposób na zniżkę. Bonusy przewidziano m.in. dla internautów, którzy aktywnie śledzą poczynania swojego (lub przyszłego) ubezpieczyciela na serwisach społecznościowych.
Choć najwięcej korzyści przynosi samodzielna analiza warunków ubezpieczenia, rekomendacja znajomych bywa nie mniej cenna. Niektóre firmy gratyfikują klientów polecających ich markę znajomym. Nowoprzybyli klienci otrzymują zniżkę na polisę, a polecający chociażby nagrody rzeczowe.
Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl
Towarzystwa ubezpieczeniowe tak, jak i inne firmy, doceniają tych, którzy zostają z nimi na lata. Dlatego są skłonne zejść z ceny klientom ubezpieczającym u nich kolejne auto lub ten sam pojazd na następny rok. Taki profit oferuje większość towarzystw, a zniżki za kontynuację ubezpieczenia - przy bezszkodowej jeździe w poprzednich okresach - przybierają wartości od kilku (5-15%, Uniqa) do kilkudziesięciu procent (20%, TUW Pocztowe).
Większość kierowców, ku zaskoczeniu ich samych, ubezpieczając samochód, otrzyma jakąś zniżkę. To efekt mechanizmu kalkulowania składek za OC, polegającego na różnicowaniu cen pomiędzy klientami na bazie wielu kryteriów, dotyczących pojazdu i jego posiadacza. Jedni zostaną docenieni z tytułu bezpiecznej jazdy samochodem w dobrym stanie technicznym, inni za wieloletni staż za kierownicą, dojrzały wiek albo rejestrację pojazdu w mieście o małym natężeniu ruchu.
Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl
Do tych rynkowych standardów ubezpieczyciele dołączają własne powody do zniżek, premiując np. klientów VIP (Warta), klientów zaprzyjaźnionych instytucji finansowych (Liberty Direct), posługujących się kartami kredytowymi (Liberty Direct, Proama) itd. W tym gronie zniżek trudno szukać prawidłowości, a pełna dowolność po stronie ubezpieczyciela wymusza na kliencie, wspomniane na wstępie, bycie na bieżąco.
Malwina Wrotniak, Bankier.pl
m.wrotniak@bankier.pl
Publikowana niedawno na łamach Bankier.pl zapowiedź końca taniego OC wywołała złośliwe pytania o to, czy w Polsce OC w ogóle kiedykolwiek było tanie. Abstrahując od konkretnych kwot, polisa komunikacyjna jest znaczącym, a przede wszystkim nieuniknionym wydatkiem, jaki muszą ponosić posiadacze czterech kółek.
Temat powraca do kierowców co rok i co rok warto szukać okazji do zapłacenia za ubezpieczenie mniej. Powodów do zniżek nie brakuje. Warto wiedzieć, jak i gdzie ich szukać. Bankier.pl sprawdził, jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z obniżki cen.
Bądź na bieżąco
Czujność popłaca – ta złota reguła poszukiwaczy okazji sprawdza się też przy ubezpieczeniach. Co pewien czas wybrane firmy ubezpieczeniowe organizują okresowe promocje cenowe, obniżając stawki za polisy wybranych modeli pojazdów albo konkretnych grup klientów.
Przykładowe okresowe zniżki na ubezpieczenie pojazdu | ||
Wartość zniżki | Firma | Jak skorzystać ze zniżki |
45 zł zniżki na ubezpieczenie OC samochodów o poj. silnika 1401-1600 cc | Allianz Direct | Wpisać kod promocyjny PRT81 do kalkulatora składki lub podać go konsultantowi infolinii (dotyczy 20-26.02.2012). |
120 zł zniżki na ubezpieczenie AC samochodów marki Audi | Allianz Direct | Wpisać kod promocyjny PRT82 do kalkulatora składki lub podać go konsultantowi infolinii (dotyczy 20-26.02.2012). |
Promocje trwają tydzień, miesiąc, bywa, że dłużej i pozwalają oszczędzić zwykle kilkadziesiąt złotych, a czasami – gdy zniżka ma charakter procentowy, a nie kwotowy – nawet więcej.
Śledź w internecie, dołącz do społeczności
Nie ma dziś finansów bez internetu, dlatego strona www jest nieodłącznym atrybutem każdej szanującej się firmy ubezpieczeniowej. Oprócz informacji o produktach, dostarcza zazwyczaj narzędzi umożliwiających zamówienie polisy bez wychodzenia z domu. Aby zachęcić klientów do zakupu online, ubezpieczyciele wynagradzają za skorzystanie z tego kanału dystrybucji. To sposób na uzyskanie nawet 20-proc. zniżki.
Przykładowe zniżki dla internautów | ||
Wartość zniżki | Firma | Jak skorzystać ze zniżki |
20% | AXA Direct | Wybrać opcję "Zniżka za zakup przez Internet" w polu nazwa promocji dostępnym na końcu formularza w Kalkulatorze AXA DIRECT. Zniżka tylko dla nowych klientów. |
10% | Proama | Kupić polisę na stronie https://www.proama.pl/ |
10% | BRE Ubezpieczenia, Link4 | Kupić polisę przez internet. |
7% | Allianz Direct | Wpisać kod promocyjny (dostępny po kliknięciu "Lubię to" na fanpage'u Allianz Direct) do kalkulatora składki lub podać go konsultantowi infolinii. |
5% | Liberty Direct | Zakup polisy przez internet - oferta dla nowych klientów. |
Zamówienie polisy przez stronę ubezpieczyciela to niejedyny sposób na zniżkę. Bonusy przewidziano m.in. dla internautów, którzy aktywnie śledzą poczynania swojego (lub przyszłego) ubezpieczyciela na serwisach społecznościowych.
Sprawdziłeś ubezpieczyciela – zostań z nim i poleć go innym
Choć najwięcej korzyści przynosi samodzielna analiza warunków ubezpieczenia, rekomendacja znajomych bywa nie mniej cenna. Niektóre firmy gratyfikują klientów polecających ich markę znajomym. Nowoprzybyli klienci otrzymują zniżkę na polisę, a polecający chociażby nagrody rzeczowe.
Przykładowe zniżki za polecenie oferty znajomym | ||
Wartość zniżki | Firma | Jak skorzystać ze zniżki |
50 zł na OC, 100 zł na OC+AC | Link4 | Przy zakupie polisy powołać się na rekomendację obecnego klienta Link4. |
50 zł zniżki przy zakupie OC oraz 60 zł zniżki przy zakupie Pakietu Pełnego | AXA Direct | Podać przy zakupie ubezpieczenia numer polisy obecnego klienta polecającego AXA Direct. |
50 zł przy zakupie pakietu OC, 100 zł przy zakupie OC+AC | Liberty Direct | Podać przy zakupie ubezpieczenia numer polisy obecnego klienta polecającego Liberty Direct. |
Towarzystwa ubezpieczeniowe tak, jak i inne firmy, doceniają tych, którzy zostają z nimi na lata. Dlatego są skłonne zejść z ceny klientom ubezpieczającym u nich kolejne auto lub ten sam pojazd na następny rok. Taki profit oferuje większość towarzystw, a zniżki za kontynuację ubezpieczenia - przy bezszkodowej jeździe w poprzednich okresach - przybierają wartości od kilku (5-15%, Uniqa) do kilkudziesięciu procent (20%, TUW Pocztowe).
Każdemu zniżkę
Większość kierowców, ku zaskoczeniu ich samych, ubezpieczając samochód, otrzyma jakąś zniżkę. To efekt mechanizmu kalkulowania składek za OC, polegającego na różnicowaniu cen pomiędzy klientami na bazie wielu kryteriów, dotyczących pojazdu i jego posiadacza. Jedni zostaną docenieni z tytułu bezpiecznej jazdy samochodem w dobrym stanie technicznym, inni za wieloletni staż za kierownicą, dojrzały wiek albo rejestrację pojazdu w mieście o małym natężeniu ruchu.
Inne przykładowe zniżki na ubezpieczenia samochodowe | ||
Wartość zniżki | Firma | Jak skorzystać ze zniżki |
25% | Warta | Być posiadaczem karty VIP, przyznawanej klientom lokującym w Warcie swoje ubezpieczenia ze składką roczną powyżej 25 tys. zł. |
15% | Uniqa | Będąc pracownikiem służb mundurowych (np. policjant, wojskowy, strażak, celnik) kupić jednocześnie OC i AC, przedstawiając kopię legitymacji służbowej. |
10% | Liberty Direct | Korzystać z usług ING Bank Śląskiego. |
5% | Liberty Direct, Proama | Zapłacić za ubezpieczenie kartą kredytową. |
Do tych rynkowych standardów ubezpieczyciele dołączają własne powody do zniżek, premiując np. klientów VIP (Warta), klientów zaprzyjaźnionych instytucji finansowych (Liberty Direct), posługujących się kartami kredytowymi (Liberty Direct, Proama) itd. W tym gronie zniżek trudno szukać prawidłowości, a pełna dowolność po stronie ubezpieczyciela wymusza na kliencie, wspomniane na wstępie, bycie na bieżąco.
Malwina Wrotniak, Bankier.pl
m.wrotniak@bankier.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękujemy za komentarz