poniedziałek, 26 listopada 2012

Internauci wybrali najpopularniejszego ubezpieczyciela


Niska cena króluje w internecie !!!

Dzięki prostocie swojej konstrukcji OC dobrze nadaje się też 
do dystrybucji w internecie - w ten sposób kupiło je aż 35% 
ankietowanych właścicieli pojazdów. 



Internauci wybrali najpopularniejszego ubezpieczyciela

Nie reklama ani marka, ale przede wszystkim niska cena wiedzie kierowców do konkretnej firmy ubezpieczeniowej. Czytelnicy Bankier.pl w internetowym badaniu wskazali najpopularniejszych dostawców OC. Zgodnie przyznali też, że wysokie ceny ubezpieczeń komunikacyjnych to dziś główna bolączka kierowców.

Od 11 do 30 września 2012 roku czytelnicy Bankier.pl, Otomoto.pl i Mojeauto.pl wypowiadali się na temat ostatnio kupionego przez siebie OC komunikacyjnego. W badaniu prowadzonym na łamach portalu wzięło udział prawie półtora tysiąca internautów posiadających polisę tego typu.

PZU, BRE Ubezpieczenia i Allianz Polska liderami wśród czytelników Bankier.pl

Kierowcy w Polsce dostaną ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w ponad 20 firmach ubezpieczeniowych. Czytelnicy Bankier.pl najczęściej sięgają po OC w PZU SA (18%). Dobrym wynikiem może się pochwalić również marka BRE Ubezpieczenia (12%), znana klientom mBanku. Wśród popularnych ubezpieczycieli znaleźli się też Allianz Polska i Ergo Hestia.

– Internauci często deklarowali, że z oferty ostatnio wybranej firmy korzystają po raz pierwszy. Z punktu widzenia towarzystw to grupa newralgiczna, bo w razie niezadowolenia z zaproponowanej składki potencjalnie skłonna do zmiany ubezpieczyciela w kolejnym okresie – mówi Malwina Wrotniak, analityk portalu Bankier.pl i pomysłodawczyni badania.

OC często u agenta, często zbyt drogie

Ankietowani zgodnie odpowiadali, że największym problemem rynku jest zbyt wysoka cena ubezpieczenia OC i mała liczba zniżek.

– Niestety, taki stan rzeczy może spotęgować rosnącą liczbę kierowców, którzy decydują się poruszać bez wymaganego ubezpieczenia OC. A pamiętajmy, że w ten sposób narażamy się na dużo większe wydatki, związane nie tylko z mandatem i opłatą karną za brak polisy – mówi Wojciech Traczyk z Mojeauto.pl.

Wielu kierowców przyznało również, że przy poszukiwaniu najniższej ceny i na etapie zakupu chętnie wyręcza się agentem ubezpieczeniowym - z jego usług korzysta blisko 40% właścicieli pojazdów. Dzięki prostocie swojej konstrukcji OC dobrze nadaje się też do dystrybucji w internecie - w ten sposób kupiło je aż 35% ankietowanych właścicieli pojazdów.

Źródło: Komunikat prasowy Bankier.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarz