środa, 3 września 2014

Liberty Direct rośnie dzięki sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych



Blisko 160 mln zł składki przypisanej brutto (159,96 mln zł) w I półroczu, w tym prawie 86 mln zł (85,83 mln zł) w II kwartale, zebrało Liberty Direct.

Ubezpieczyciel osiągnął taki wynik głównie dzięki wysokiej sprzedaży Autocasco. Składka pozyskana z tego produktu urosła aż o 12%. Liberty Direct odnotowało również wzrost w innych liniach produktowych, w tym w ubezpieczeniach mieszkaniowych o 75%.

Ogółem firma uzyskała w pierwszych dwóch kwartałach 7% wzrost składki w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na koniec czerwca Liberty Direct ubezpieczało ponad 485 tysięcy pojazdów, czyli o 14% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

„Ostatnie miesiące poświęciliśmy na intensyfikację sprzedaży AC, co przyniosło wyraźne rezultaty w postaci wysokiego wzrostu składki. Mogliśmy to osiągnąć dzięki rozwojowi modelu sprzedaży, w ramach którego zachowujemy synergię różnych kanałów dystrybucji. Równocześnie pracujemy nad wdrożeniem nowych produktów, przede wszystkim oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw. W obszarze tym widzimy duże możliwości wzrostu” – powiedział Marcin Warszewski, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Liberty Direct jest jedną z najszybciej rozwijających się firm ubezpieczeniowych. Działa na polskim rynku od 2007 roku. Początkowo oferowała polisy w systemie bezpośrednim, by następnie objąć siecią dystrybucji również agentów ubezpieczeniowych i partnerów bankowych. Obecnie jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych oraz turystycznych. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2013 roku firma zebrała 298,1 mln PLN składki brutto.

Liberty Direct

---
W I połowie 2014 sprzedano w Polsce 2,87 mln polis w systemie direct, spadek 3,3% rdr - PIU


W I połowie 2014 roku sprzedano w Polsce 2,87 mln polis przez telefon i internet, czyli o 3,3% mniej niż rok wcześniej. Zebrana składka brutto w tym okresie wyniosła 537 mln zł, czyli spadła blisko 10% rdr. - poinformowała Polska Izba Ubezpieczeń w komunikacie.

"Podział na ubezpieczycieli tradycyjnych i direct zatarł się. Większość firm direct od dłuższego czasu dociera do klientów także za pośrednictwem agentów. Stąd spadek składki zbieranej przez telefon i Internet" - powiedział cytowany w komunikacie Paweł Zylm, przewodniczący Zespołu ds. Ubezpieczeń Direct PIU.

Ubezpieczenia sprzedawane przez telefon są dostępne w Polsce od 2003 r.

PAP / 28.08.2014

---
Do 2020 r. internetowy kanał obsługi będzie standardem na polskim rynku ubezpieczeń. Dziś dominują agenci

Polska branża ubezpieczeń pozostaje w tyle w stosunku do rynków zachodnich pod względem internetowej sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. Choć coraz więcej firm oferuje polisy komunikacyjne online, to już dalszą obsługę klienta przez internet umożliwia tylko połowa spośród największych towarzystw i ubezpieczycieli direct (oferujących ubezpieczenia przez internet lub telefon) – wynika z badania KPMG.

Na polskim rynku wciąż dominującą rolę odgrywa sprzedaż przez agentów. To powinno się zmienić w kolejnych latach. Za sześć lat kanał online stanie się standardem, a agenci będą pełnić raczej funkcję doradców.

więcej: http://www.biznes.newseria.pl/news/do_2020_r_internetowy,p95980492


---
Polisę OC kupisz w kiosku RUCH-u

Zakup ubezpieczenia komunikacyjnego może zająć mniej niż 3 minuty i wcale nie wymaga wizyty w placówce ubezpieczyciela. Od początku września polisy OC są dostępne w 17 wybranych i specjalnie oznakowanych kioskach RUCH-u. Do zawarcia umowy wystarczy dowód rejestracyjny.

Wdrożenie nowatorskiego rozwiązania (w Europie to pierwsza tego rodzaju usługa) to kolejny element zmiany kierunku działań kiosków sieci RUCH, które z wizerunku placówek oferujących prasę oraz możliwości nadawania i odbierania paczek, chcą stać się mini centrami usług również z zakresu ubezpieczeń. Marka ma zgodę Komisji Nadzoru Finansowego na tego typu działania, a w wybranych punktach pracują specjalnie przeszkoleni agenci.

W kioskach lub salonikach prasowych będzie można zapoznać się z ofertą Towarzystwa Ubezpieczeń Benefia. Instytucja będąca częścią Vienna Insurance Group, oprócz umów na 12 miesięcy, proponuje także ubezpieczenia krótkoterminowe – na przynajmniej 30 dni, np. dla pojazdów historycznych, oddanych do komisu czy zarejestrowanych za granicą.

Aby wykupić polisę OC, niezbędny będzie dowód rejestracyjny pojazdu, który chcemy ubezpieczyć. Dzięki możliwości skanowania kodu QR z dowodu, po 5 sekundach agent jest w stanie przedstawić klientowi konkretną ofertę. Jeśli kierowca uzna ją za odpowiednią, może przejść do podpisania umowy.

Na razie polisy OC są dostępne w 17 punktach. Z czasem liczba kiosków oferujących nowatorskie rozwiązanie ma się zwiększyć. W sumie sieć RUCH posiada 2,5 tys. placówek na terenie całego kraju.

RUCH przygotowuje się także do poszerzenia usług pocztowych za pomocą „Paczki w Ruchu”. Dodatkowo, do tradycyjnych punktów sprzedaży dołączają placówki typu convenience store, funkcjonujące pod marką Superac. Aktualnie sieć składa się z 10 sklepów. / Inwestycje.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarz