zanieczyszczeń do powietrza. Przypominamy, jak stosować się do jej reguł zimą.
Założenia są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych
i niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich
uczestników ruchu drogowego. Szybka jazda tylko pozornie skraca czas dojazdu do celu,
bardzo widocznie jednak podnosi zużycie paliwa i jest nieekologiczna. Mimo, że większość
Polaków deklaruje stosowanie reguł ekojazdy, to wielu nadal łamie jej podstawowe zasady.
Jedną z podstawowych jest płynna jazda ze stałą prędkością, bez nagłego przyspieszania
Jedną z podstawowych jest płynna jazda ze stałą prędkością, bez nagłego przyspieszania
i hamowania. Bieg należy zmienić na wyższy tak szybko, jak to tylko możliwe (ok. 2 000 obr.
/min. w silnikach benzynowych i 2 500 obr./min. w wysokoprężnych). Redukcja biegu powinna
mieć miejsce gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min. Pamiętajmy, że z prędkością 50 km/h
powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu.
Podczas jazdy zaleca się przyspieszanie poprzez wciśnięcie 3/4 pedału gazu. Ważne też, aby
Podczas jazdy zaleca się przyspieszanie poprzez wciśnięcie 3/4 pedału gazu. Ważne też, aby
nie wrzucać "luzu" podczas dojeżdżania do skrzyżowania lub zatrzymywania się. W czasie
postoju dłuższego niż 1 min. warto wyłączyć silnik samochodu.
Do zwiększenia spalania przyczynia się niepotrzebne obciążenie pojazdu - warto więc opróżnić
Do zwiększenia spalania przyczynia się niepotrzebne obciążenie pojazdu - warto więc opróżnić
bagażnik ze zbędnych elementów i bez potrzeby nie jeździć z zamontowanym bagażnikiem
dachowym. Istotne jest również regularne sprawdzanie ciśnienia w oponach.
Źródło: Szkoła Jazdy Renault
Źródło: Szkoła Jazdy Renault
Odśnieżanie autostrady w Kanadzie / rok 2013